Celem nauczania przedmiotu jest świadome poruszanie się w przestrzeni trójwymiarowej. Poprzez działania warsztatowe uczeń rozwija wyobraźnię przestrzenną, wrażliwość na formę i materiał rzeźbiarski.
Wiadomości z zakresu rzeźby
Podczas całego toku edukacyjnego uczeń rozpoznaje materiały i techniki rzeźbiarskie (glina, glina ceramiczna, plastelina, gips, wosk, drewno, kamień, metal i inne). Rozwija i świadomie używa słownictwa zwiazanego z technikami, materiałami i środkami artystycznymi w rzeźbie (modelowanie, odlew, negatyw, pozytyw, forma tracona, konstrukcja, patyna, wypał ceramiczny itp.). Właściwie dobiera i stosuje narzędzia rzeźbiarskie do określonej techniki.
Działania warsztatowe
Absolwenci naszej szkoły potrafią zbudować formę rzeźbiarską przestrzenną i półprzestrzenną. Organizują warsztat pracy oraz potrafią zaplanować proces tworzenia w tej dziedzinie. Bez problemu łączą różne techniki i materiały rzeźbiarskie. Ponadto umieją dobrać właściwą technikę do koncepcji rzeźby. Efekty swoich prac prezentują w galerii sztuki, która znajduje się w naszej szkole.
Interpretowanie natury oraz koncepcja z natury i z wyobraźni
Każdy uczeń poznaje metody dzięki którym uczy się obserwować naturę i twórczo ją interpretować. Kreuje formę przestrzenną z wyobraźni, umiejętnie transformuje pojęcia i idee na język plastyczny.